13 November 2014

Kek Kukus Pelangi

Salam Ceria Semua...
Kali ni nk share resepi Kek Kukus Pelangi...
Resepi ni Dayang share kat aku...tp aku yg buat dulu...
sbbnye bahan-bahan nye cukup mudah...dan aku lak mmg dh lama nk buat kek pelangi


 Sebelum masak....


Meh aku bg resepi kt sini...

KEK KUKUS PELANGI

Bahan-bahannya...
4 biji telur ayam
1 sudu teh esen vanila
1 sudu besar ovalate 
1 cawan gula pasir
4 sudu besar susu pekat
2 cawan tepun gandum
pewarna...

CARA-CARANYA
Semua bahan disatukan didalam blender kecuali tepung...
selepas sebati baru la dimasukan tepung dan blender lagi...
lepas tu dibahagikan dengan beberapa warna...
senduk kan sesenduk warna dan letak ditengah loyang
dan senduk warna yg kedua...letak diatas tepung warna yg pertama tadi
dan senduk lg warna yg ke 3 letak diatas bancuhan tepung yg ke 2 td....
lakukan berselang seli sehingga habis
bila dh hbs lapisan yg terakhir....boleh la gunakan lidi...
lorek la corak yg korang suka...
kukus sehingga masak...aku buat 1 jam 30 minit...
potong bila sejuk....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...