Thursday, March 3, 2016

Jalan - Jalan @ Taman Botanic Negara Shah Alam

Assalammualaikum...
Cerita jalan lagi...tak jalan makan kan...
hehehehe...
ini semua cerita basi...
Kebetulan hari sabtu Nadia suruh aku htr ke Perpustakaan Tun Raja Uda Shah Alam...
tak kan aku nak tunggu kot...bosan nya....kata HB jom kita ke Bukit Cerakah aka Bukit Cahaya Sri Alam...
Kami pun menuju ke situ...bila sampai je sekarang nama Taman Botanic Negara Shah Alam..
Lama sunggu tak ke sini sampai tukar nama pun tak tau...hahahaha....
Masuk je kat sini..parking kereta dikenakan RM3.00 / park...

 Ni tiket enterance
Masuk saja
Dewasa RM3.00
Kanak-kanak RM1.00
Utk Rumah 4 musim pulak
Dewasa RM5.00
Kanak-kanak RM3.00
tiket boleh dibeli masa nak masuk tu...
 
 belakang aku tu je enterance dia...

 tunggu train...malas nk menapak...tak terukur nanti..awat muka ketat...
Alif la lamanya nak ambik gambo...

 Posing kat luar dulu sebelum masuk

 Dah pun sampai...turun kt sini dulu...utk p ke rumah 4 musim.


 jalan-jalan dikawasan persekitaran dulu sebelum masuk..



 dah pun sampai

 Jom Masuk...

 Jadual umh 4 musim...
kita try p ke semua musim...amboi..tamaknya...

 Sejuk...





 dapat la pegang salji...






 Lepas keluar dari umh salji...tadi sejuk skg panas...

 Lepak2 tengok umh tradisional kampung...comei...


 Jalan-jalan tengok sawah padi...

ni homestay ke????



Sampai sini saja la...
Nadia lak mesej...cakap kasut hilang...
kat perpustakaan tu kena buka kasut...
baik korang cari betul2..maybe salah letak...
rupa2nya kasut kena letak 1 tempat...kt mana tu...aku pun tak tau...
Ok la cepat turun..mama on the way ambil nak makan tengahari....so kita makan di Pak Li Kopitiam Seksyan 7 Shah Alam...
Apa-apa pun Korang
Layan Je...
Wassalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...