18 March 2016

JJCM @ Nasi Bamboo Sungai Klah

Ini cerita kesinambungan aku balik dari Cameron Highland...
Punya la tahan lapar sebab nk mkn kt nasi Bamboo ni...
Apa itu Nasi Bamboo...lemang ke????
owh...bukan..bukan...
ini ialah nasi kukus...nasi dibalut dalam daun dan diletak didalam kelongsong buluh...kemudian dikukus...
kiranya aroma daun n buluh tu membangkitkan selera...
Lokasi Nasi Bamboo 
Ia terletak di kawasan baru...jika kita dari Highway PLUS ambil susur keluar Sungkai...
Bila lepas byr tol tu ada traffic light ambik ke kanan...
Jumpa jambatan sedang dlm pembinaan....lepas je korang dh nmpk restoran tu terletak disebelah kiri...
Kalau kedai lama tu terletak di Sg Klah...
Sebelum nak ke Sungai Klah Hot Spring tu korang blh jumpa sebelah rumah banglow...
Kenapa aku suka makan kt sini...
Selain makanannya yang enak..harga yg berpatutan... serta terdapat banyak pilihan...
selain ayam biasa, ada ayam hutan, ayam kampung, rusa, sayur2 kampung, masakan kampung, dan belut....
ikan pekasam, ikan masin pun ada.. ikan sepat goreng...
meleleh air liur aku even tgh taip blog ni...hehehehe...

Ni menu yg aku ambil
semangkuk keladi masak asam rebus
semangkuk pisang masak lemak 
2 ketul belut goreng
1 ekor ikan sepat masak sambal kering
Jumlah RM16.00

Meh kita tgk nasi dia pulak
Nasi dia ada Nasi kukus set or nasi panggang
Nasi Kukus RM2.50
Nasi Panggang RM2.00
aku ambil...
Nasi Kukus Set - 2 @ RM5.00
Nasi Kukus - 2 @ RM4.00
Apa beza nasi set n nasi biasa
Nasi set korang akan dpt..
Sambal semangkuk, kuah kari semangkuk, timun potong, pucuk ubi rebus, telur asin 1/4, serbuk goreng aku rasa kelapa goreng...
Jadi kalau korang tak ambil lauk2 pun korang masih ada lauk utk dimakan...
Air pulak korang pilih la..mcm2 ada..cendol sirap air buah...
Mcm mn nk byr...ok...kalau korang ambil nasi  byr di kaunter nasi, kalau ambil lauk byr di kaunter lauk dan air byr di kaunter air...
Cara nk order : kena la bgn cari sendiri semua makanan tu...pelayan tak kan dtg ke meja ambil order dia cuma dtg ke meja punggut pinggan kosong jek...
hehehehe...


Ni diantara nya...dh x sabar nak ngap....

Bismillahirahmanirohim....
jadi aku harap dapat membantu sapa2 yg teringin nak makan di sini...
apa-apa pun Korang
Layan Je....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...