04 March 2016

Kenduri Kawin @ Kampung Changkat Chermin

Assalammualaikum...
Sempena cuti CNY kami pulang ke kampung...
Lagi pun aku kena ambil Fatahul untuk berubat....
Fuh rasa serik untuk pulang kerana jalan jem...
Aku bertolak dari KL dalam jam 1.00 ptg dan tiba di kampung dalam jam 8.30 mlm...
Lama kan..selalunya paling lewat pun dalam 4 jam saja 
Nasib la hujan renyai-renyai sepanjang jalan..jadi tak la panas kan
dan nasib juga aku balik dengan si comei..tak la lengkuh kaki...
itu pun lenguh juga la
Sampai je di rumah Kak Bedah aku ambil Fatahul...tp Fatahul dah pun tido...jadi kami terus kan ke Kampung Changkat Chermin...sepupu aku Zana dah call...kot ikut kan hati nak je aku tido dirumah Kak Bedah...Zana kata makcik dia dah pun booking Joy Chalet untuk kami 
Joy Chalet...rasa teruja juga kan...bila aku sampai je...begini lah keadaan nya...

 Untuk ke chalet kita terpaksa melalui tit terapung ni...disebabkan aku ni mmg la gayat orangnya...terketar-ketar jugak la aku jalan kt titi ni..
Alif mmg berani...slumber je jalan...kalau korang nak tahu rate Chalet ni aku tak dapat nak bagitahu disebabkan bukan aku yg byar kan...hahahaha...

 Pagi-pagi lagi dah bangun...untuk sediakan juadah pengantin..
Pagi tu aku jadi Chef...cewah...
Masakan yang aku masak...
Ayam Golek Berempah
Ikan Masak Masam Manis
Udang Goreng Sos Tiram
Hati Ayam Goreng Kicap Bercili...
Tapi mana gambarnya...mana nak sempat snap...tukang masak bz..lg pun bateri hp dah nak out....
Bergambar bersama pengantin...

 Yan, Jemah, Me & Kak As


Kak As, Fatahul, Me & Zana..

Mana lg gambarnya????
mana nak ada bateri HP dh habis...
ni je gambar yang sempat aku ambil...
Apa-apa pun memang seronok...Hbs je kenduri kami bertolak balik ke Ipoh...
Aku stay kat umh Jemah...
ada lagi cerita menarik masa kat Ipoh...
Moh kita...
Apa-apa pun Korang
Layan Je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...