27 October 2013

Hari Raya Qurban / AidilAdha

Salam Semua...
Ni cerita pasal hari raya qurban aku....aku x la sambut qurban...cuma memeriahkannye...
Pagi-pagi lepas sembahyang raya aku turun ke surau...
Kak Ros tny.."Shima knp lambat turun...la Kak Ros awal-awal dh turun ke...mesti la awal nnt lepas solat raya nk mkn apa..."
So sarapan kami dipagi raya tu Nasi Lemak, Sotong kering sambal, bilis sambal, telur rebus...

 Aku sampai je pg tu...dh penuh org rupanye....nk menunaikan ibadah qurban...

 sarapan yg dh siap tersedia...tp ni belum di kemas lagi.....
nasi lemak, sotong sambal, ikan bilis sambal, telur rebus, kacang goreng, timun dan x ketinggalan karipap ayam..teh tarik....yum..yum..yum....

 lembu yg pertama selamat di qurban kan...semua sekali ada 3 ekor lembu..


 ni aku n akak lupa nama dia...specialnye pasal kami ni..
pagi ni kami berdua yg cuci pinggan mcm x putus-putus je pinggan tu...
haish.....kecut jari-jari aku...

 lepas je hbs qurban tu...mereka bertungkus lumus menyediakan juadah tengahari...sup gearbox...tulang2

 ni antara kaum ibu...kaum lelaki...aku lupa nk snap...sowey....

 knp semua pakai t shirt oren ni....t shirt ni mcm uniform kami la....tu psl kaler oren sume tu...

 Kak Ros tu ia-ia pegang kapak..takutnye....hahahaha...

kawan-kawan aku...dr kiri belakang...
Dayang, Iza, Ina, Aku, Kak Ida, Kak Jah, Akk bj purple tu lupa nama n bj hitam tu dan Kak Peah..
Belah depan tu pulak...
Opah, Kak Ros, Kak Hajjah n Kak Sal...
Love U All.......
Apa-apa korang
Layan je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...